czwartek, 4 grudnia 2014

Czapka Poppy i krótkie ponczo (otulacz -komin)

      Jestem  niezwykle uradowana Waszymi komentarzami pod poprzednim postem
 Wspaniałymi  słowami i  poradami dałyście mi siłę do dalszego dziergania.
 Z tematem mojego niedokończonego sweterka jeszcze się prześpię.
Myślę, że nie spruję tylko dokończę.  
    Zaczęłam i skończyłam krótkie ponczo- otulacz- komin jak kto nazwie tak będzie i czapkę Poppy. 
Komplet zrobiłam z włóczki Lanagold  Batik Design  Alize,  na  drutach z żyłką.
      Krótkie ponczo robiłam na podstawie opisu zamieszczonego w Dianie Extra 4/2014.
Oczywiste zmieniłam co nie co. 
     Robótkę rozpoczęłam od nabrania oczek na łańcuszku w celu wykonania pasa wzorów z warkoczami.
Po wykonaniu odpowiedniej długości zszyłam "na żywych oczkach".
Oczka po spruciu łańcuszka założyłam na drut i i połączyłam igłą z włóczką oczkami z drugiego drutu zakończonego pasa wzoru. Powstał w miarę niewidoczny ścieg.
Następnie nabrałam oczka z brzegu i  dziergałam tuleję na szyję. 
     Czapka Poppy wzór autorstwa Justine Turner powstała  przy pomocy opisu zamieszczonego TU oraz opisu wraz z  tabelką obliczeń pokazaną  TU.
Wielkość czapki i ilość rzędów skróconych obliczyłam z zastosowaniem podanej tabelki.
W czasie robienia tej czapki poćwiczyłam umiejętność robinia rzędów skróconych
     Niestety zdjęcia bardzo nieudane. Kolory bardziej zbliżone do tych na zdjęciach czapki.
Może lepsze uda się wykonać  w plenerze "na ludziu".
    Kilka słów o włóczce. Lubię robić z tej włóczki, dobrze się nosi, nie mechaci, jest cieplutka, milutka.
Jest tylko jedno ale...kolor może i ciekawy ale przejścia kolorystyczne fatalne co widać na zdjęciach.

59 komentarzy:

  1. Świetny komplecik. Szczególnie zazdrosnym okiem spoglądam na Poppy, która pięknie Ci wyszła, a mnie pierwsze podejście do niej nie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jest to moje pierwsze podejście i widzę troszkę błędów. Następna może będzie lepsza. Nie robiłam jej tylko z opisu tylko dokonałam obliczeń zgodnie z rozmiarem głowy, poradami z ABC robótek i tabelką dającą wynik w postaci ilości żeberek i ilości rzędów skróconych.Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Miałam kiedyś ochotę zrobić sobie taka czapę, ale tak jak niektórym w tym fasonie ok, tak mnie jest beznadziejnie:)...a może dla kogoś????, kiedyś zrobię :) Komin fajny z tym golfikiem!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też wyglądam w takiej czapce okropnie ale moja córa świetnie-to dla niej robiłam.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Przepiękny komplecik. I te pastelowe kolory...Świetnie się prezentuje:-) Pozdrawiam gorąco. Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo to miłe słowa. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Komplet wyszedł bardzo dobrze i bardzo mi się podoba:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi czytać takie miłe słowa. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Kiedyś wykonałam taką czapeczkę i podarowałam ją koleżance. Twój komplet jest śliczny, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny komplet. Świetnie dobrałaś wzór... i są moje ulubione warkocze :) Kolory włóczki są śliczne, chociaż faktycznie przejścia są troszeczkę "zbyt gwałtowne" - może gdybyś o tym nie napisała, to w ogóle nie zwróciłabym na to uwagi :), bo komplecik prezentuje się naprawdę wybornie. Poppy już robiłam, i tak jak większość, tak i ja wyglądam w niej brzydko... Bardzo podoba mi się kwiatek na czapce, wyszedł Ci wspaniale, chyba i ja skuszę się na wydzierganie takowego. Ślę serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa. Mam podobnie, w czapka mi jest be... to dla córki ona znacznie lepiej wygląda w czapce a w tej całkiem, całkiem. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Świetny komplecik a kolory bardzo ładne co do ich przechodzenia to każdy ma inne preferencje.
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudny komplet . Bardzo , ale to bardzo podoba mi się ponczo , uwielbiam warkocze no i wszystko jest w moich ukochanych kolorach. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. mamy podobnie, też lubię te kolory. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Lubię właśnie takie pelerynki, które są bliżej ciała, lepiej wtedy grzeją:) Kolory super, a przejścia kolorystyczne nie są jeszcze najgorsze, ja uwielbiam wszelkie batiki, więc mi to nie przeszkadza:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Świetne te Twoje dziergadełka. Otulacz super , kiedyś dziergałam takie moim dzieciom jak nie chciały nosic szalików. Ale nie były takie ładne. A czapeczka ma świetny wzorek nie widział jeszcze takiej.
    Pozdrawiam serdecznie i dziekuję za odwiedziny u mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa, bardzo mi miło. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Gratuluje,otulacz zrobilas fantastyczny,nie wiem czy nie skopiuje.Polaczenie kolorow idealne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Proszę bardzo. Miłego dziergania. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Otulacz czy komin wyszedł pięknie bo w moje ukochane warkocze:D czapek nie lubię i robie dla córek, ale ten wzór nie każdemu pasuje.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. Ta czapka też nie dla mnie, dla córy. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ponczo jest świetne , fajna melanżowa włóczka i mój kolor, no i do tego ta czapka z kwiatem, super komplet:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Fajnie wygląda i kolor bardzo ładny.Pozdrawiam życząc miłego piątku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za odwiedziny. Miło mi Ciebie u siebie gościć. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Cudny komplet :-) Rewelacyjne ponczo - uwielbiam warkocze :-) Czapka śliczna.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. śliczny komplet i te kolory uwielbiam fiolety pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. Również lubię te kolory.Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Rewelacja :-) Fantastyczny komplet w pięknych kolorkach. Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Bardzo ladnie ci wyszedl komplecik ,sliczna welna.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za odwiedziny i miłe słowa. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Jej, jaki cuudny otulacz! Piękny komplet i naprawdę zrobiony mistrzowską ręką :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło Ciebie gościć. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Jaka Ty jesteś zdolna! Bardzo pomysłowe dziergutki. Czapka świetna i otulacz też

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny, bardzo mi miło. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Piękne prace. Otulacz rewelacyjny poprzez piękny warkoczowy wzór, a Poppy niesamowicie urokliwa jako okrycie głowy. Mam wrażenie, że nikt nie zauważy przejść kolorów, bo odcienie są śliczne, a całość cudowna jako komplet. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, to miłe słowa. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Wspaniały komplecik!!! Ładne kolorki!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Lubie takie kolory, dla mnie mistrzowska robota, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczny komplety, na tym blogu na pewno zadomowi się na dłużej ;-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawiony komentarz