wtorek, 9 lipca 2013

Chusta "Efekt Motyla"

         Chustę "Efekt Motyla" wykonałam w ubiegłym roku. Pochodziła troszkę z właścicielką. Po upraniu i ponownym zblokowaniu doczekała się sesji zdjęciowej.    
          Robiłam ją na podstawie projektu Iwony Eriksson opis i schemat bezpłatny między innymi i w  języku polskim znajduje się tu . Właścicielka projektu szczegółowo tłumaczy, podpowiada  i pokazuje jak wykonać  taką chustę; tu ,   tu  i  tu.
Pani Iwonko dziękuję bardzo.
         To pierwsza moja tego typu chusta, wydaje się niezwykle prosta i łatwa do dziergania, jednak wymaga dużej uwagi i trzymania się opisu. Pierwsza część to typowa robótka "telewizyjna",  tak rozpręży myśli, że potem łatwo się zaplątać, co widać w moim wykonaniu. W tej pierwszej miałam kłopot z rozszyfrowaniem "trudnego oczka", tłumaczenie tego oczka ukazało się  tu ,  po zrobieniu mojej chusty. Gapa ze mnie, że nie pytałam tylko sama kombinowałam.  
          Pokazaną chustę dziergałam drutami drewnianymi nr 4, z  bardzo cieniutkiej włóczki  o składzie; 80 % wełna i 20 % poliamid. Zabrakło mi włóczki  nie miałam możliwości dokupienia to improwizowałam, co nie wyszło chuście na dobre.
    


          Po wykonaniu pierwszej, zrobiłam jeszcze 5  takich tylko w lepszym wykonaniu i bez wersji zmniejszonej.
Niestety nie mam i nie będę miała możliwości wykonania zdjęć.
         W tej występuje wiele błędów  i jest wykonana w wersji skróconej. Może nie powinnam jej pokazywać z tymi defektami -  cóż  nie wszystko robimy perfekcyjnie. Ważne, że właścicielce chusty i wykonawcy  z tymi "bykami" się podoba.  Noszę się z zamiarem wykonania co najmniej jeszcze jednej takiej chusty.




9 komentarzy:

  1. Chusta cudna. Szkoda, że tamtych które robiłaś nie masz fotek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Tamte zrobiłam w okresie od grudnia do marca Wtedy jeszcze nie wiedziałam,że będę miała swojego bloga-nie robiłam zdjęć. Były bardzo kolorowe-rozjaśniały zimowe i wczesnowiosenne dni.Ta jest już rok noszona i efekt początkowego wykonania jest już troszkę zaburzony. Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  2. Wspaniała chusta :-) Piękny wzór.
    Bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo mi miło. Choć już troszkę zmęczona używaniem to nadal mi się podoba. Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło. Szkoda, że nie mam w chwili obecnej możliwości dziergania chust.Bardzo lubię to robić. Pomysły, schematy, druciki i wełenki czekają na wolne ręce i spokojniejszą głowę. Serdecznie pozdrawiam Ula

      Usuń
  4. widzę że też robiłaś chustę Iwonki
    bardzo ładna o jakich defektach mówisz
    na pewno jeszcze niejedna piękna chusta z twych drutów zejdzie
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz. Byłam, widziałam, podziwiam. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Pięknie wyszła i cudne kolorki, co to za włóczka? U mnie właśnie teraz na drutach jest Efekt motyla, zobaczymy co mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawiony komentarz