wtorek, 20 lutego 2018

Czapki po raz...leniwe robótki

   W tym roku dużo czapek robiłam, taka potrzeba a może i chęć wykonania coś dla wszystkich mi bliskich. Taki mały wysiłek a szybki efekt.
Nigdy tak nie podchodziłam do tematu dziergania. Starannie wybierałam projekt, szukałam, wymyślałam, robiłam próbki, przebierałam włóczki.
A tym razem z marszu, pomysł i wykonanie.
 Czapka i otulacz powstały z 2 motków włóczki Alize Max Flover nr 5166.
Zastosowałam wzór francuski.
Szaliczek robiłam drutami nr 8 , wykorzystując włóczkę pozostałą z czapki +  jeden  motek.
    Ta czapka jest moja i w niej czuję się najlepiej. Kolor trudno określić.
W słoneczny dzień jest jaśniejsza w pochmurny ciemniejsza.
Czapki mnie nie lubią, ja też za nimi nie przepadam. To moja pierwsza, którą najczęściej zakładam.
Wykonałam ją  z włóczki Arpy firmy Lana Gatto skład: 57% wełna i 43% akryl.
Sposób wykonania czapek podałam TU
    Co mam teraz na drucikach?
Sweter  mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu pokażę gotowy.
Sweter, który przeleżał ponad dwa lata a teraz chcę już go skończyć.
Kolor czarny nie sprzyjał robótce. Robótka jest dosyć zaawansowana; 3/4 korpusu za mną i zaczęte rękawy.
Mam dylemat czy zrobić cały czarny jak w zamyśle pierwszym, czy dół korpusu i rękawów zrobić jaśniejszy?
Czeka na dalsze losy, które uzależnione są od mojej dorosłej wnuczki.

 Chusta również rozpoczęta ponad dwa la temu.
W między czasie robię; skarpetki, kapie na drutach i szydełkiem, otulacz. 
I jeszcze coś szydełkiem. 

  Zazdrostki do kuchni.
 Zrobiłam dwie małe i kończy się duża. Samo nie chce się skończyć. Ma być na oknie na Święta i już.
Postanowienie musi być zrealizowane.


Tyle na dzisiaj, życzę samych miłych chwil. Serdecznie pozdrawiam:)

23 komentarze:

  1. Piękne prace:) Do czarnego możesz dorzucić szary zawsze to coś inaczej i nie tak monotonnie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Czarnego mam dosyć i już nie chcę nosić, dlatego muszę ożywić ten smutny kolor. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. piękne udziergi i na pewno szybko zeskoczą z drutków :) .
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Także zrobiłam takie czapki,korzystając z Twojej podpowiedzi.Robi się szybko wyglądają efektownie-dziękuję za link.A Twoje rączki pracują w tempie ekspresowym-ciągle coś nowego-wspaniale!Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo cieszę się, że przydał się link. Chętnie obejrzę czapki w Twoim wykonaniu. Część moich prac jest z czasu braku wpisów na blogu. Po długiej przerwie rozpoczęłam robótki od października ubiegłego roku. Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Świetne czapki, niby proste ale jakże efektowne ;)
    A może do czarnego sweterka żeby go rozweselić dorzucić kilka cienkich kolorowych pasków z jakiś resztek zamiast jednego dodatkowego koloru?
    Będę zaglądać żeby podziwiać postęp prac dziewiarskich, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Dziękuję za podpowiedz. Zapraszam, chętnie będę czytała Twoje wypowiedzi. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Komplet z Max Flover jest uroczy. Cieszę się bardzo, że nie jestem sama z pozaczynanymi robótkami ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Moje prace nie dorównują Twoim, chętnie je oglądam. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Dzieje się u Ciebie sporo.
    Taką czapkę brązową w "kwiatuszki" też mam w swojej szafie :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Wreszcie nadszedł czas na robienie tego co lubię. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  8. Brązowy komplet z kwiatuszkami wyszedł fantastycznie.Miałaś świetny pomysł, boś ścieg francuski najlepiej eksponuje fantazyjną włóczkę.Masa pięknych prac powstaje u Ciebie.Robótka w kolorze bordo bardzo mnie zaciekawiła,zarówno kolor,jaki ścieg.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko za Twoje odwiedziny i miłe słowa.Czapki tym ściegiem robi się doskonale a do tej włóczki nie widziałam innego jak tylko ten. Jak potoczą się losy ściegu robótki koloru bordo to zapewne niedługo będę wiedziała. Ścieg bardzo mi się podoba jeśli nie w tej robótce to w innej wykorzystam. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Świetne czapy. Są takie włóczki, którym wystarczą proste projekty, a efekt jest zaskakująco ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  10. Śliczne są Twoje prace jestem pod wrażeniem.Zima teraz zaatakowała czapki się przydadzą .Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawa czapka i myślę, że jak najbardziej będzie pasowała do wielu stylizacji. Ja również jestem zdania, że jeśli chodzi o nakrycia głowy to świetne są kapelusze. Tym bardziej, że jak mój mąż już zobaczył na stronie https://hatfactory.pl/fedora/160-2043-kapelusz-fedora-montgomery.html to taki kapelusz będzie mu pasował idelanie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawiony komentarz