poniedziałek, 22 kwietnia 2013

sweter z muszelkami

      Terminu dotrzymałam. Sweter z" muszelkowymi" ściągaczami i akcentowanym reglanem jest gotowy. 
Robótkę miałam zakończyć do ubiegłej niedzieli i tak się stało.
Wczoraj  zrobiłam zdjęcia. 







       Sweter działam z 35 dag włóczki Lanagold  kolor nr 57, drutami KP nr 4, metodą na okrągło od góry, ściegiem gładkim. Jedynym ozdobnikiem jest akcentowany reglan i ściągacz.. Włóczka jest bardzo wydajna, miła w robótce.

       W wykonaniu tego ozdobnika wykorzystałam wzór gwiazdy zmieniając go odrobinę.
Ścieg ten wykonuję tak; 
1 rząd - 1 oczko lewe , 3 oczka prawe, 1 oczko lewe,
2 rząd - prawe pod prawymi, lewe pod lewymi,
3 rząd-  1 oczko lewe, 3 oczka prawe razem( z lewego druta przekładam kolejno 3 czka, po jednym oddzielnie w ten sposób odwracam oczko-otwieram i ponownie te oczka razem przekładam na lewy drut, prawym drutem wkłuwam się w te trzy oczka przerabiam jedno oczko na prawo, narzut i jedno oczko na prawo. Przerobione są 3 oczka razem na prawo. Inaczej mówiąc wykonane są trzy oczka z trzech), 1 oczko lewe.
4  rząd - 1 oczko lewe, 3 oczka prawe, 1 oczko lewe
Powtarzam od 1 do 4 rzędu. 
Podany opis stosuję do robótki robionej na okrągło.
        W moim wykonaniu wzór nie przypomina gwiazdy lecz bardziej muszelkę lub warkocz. 
Jak byłam mała mówiłam, że mama ma sweter w muszelki i tak ta nazwa pozostała w moim nazewnictwie. 

4 komentarze:

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawiony komentarz